LittleHijjaz. Powered by Blogger.

Monday, January 17, 2011

New Year Arrival stock

Posted by :::sweetmama::: at 1:31 AM 0 comments
HAPPY NEW YEAR 2011 FRIENDS
How is your day guys....Perfect and Wonderful right...Hopefully On this New Year will give you a Thousand happiness and The Important message from Me is "May Your Dream will Come True.."
So.....on this January and February stock I am making PRE ORDER for baby/toddler clothes and a few Toys just for Your lil baby and Toddler at home. Estimated Time Arrival for this clothes is on MID FEBRUARY...Let's check what had i upload just now..

I will give you discount if you are My Follower...so Please be Mine...

50% DEPOSIT REQUIRED UPON BOOKING

1) BUG SETS
SIZE:
3-6M -- booked
6-12M --booked
12-18M
18-24M

RM35

2) BEE SETS

SIZE:
3-6M
6-12M
12-18M -- booked
18-24M

RM35

3) JUMPING BEANS T-SHIRT LONG SLEEVE GIRL


SIZE
18M
24M
3Y
4Y
5Y

RM28

out of stock

4) JUMPING BEANS T-SHIRT LONG SLEEVE BOY
 
SIZE
18M
24M
3Y
4Y
5Y

RM28

out of stock

 5) JUMPING BEANS JUMPSUIT

SIZE :
6M
9M
12M
18M
24M

RM28

out of stock

6) MUSICAL INCHWORM

RM35 (stock Arrived)

2 available 

all these items already in hand except jumper beans t-shirt and jumper. Interested please sms/email me ok... 

Sunday, January 16, 2011

January and February Stock PRE ORDER

Posted by :::sweetmama::: at 11:02 PM 0 comments
HAPPY NEW YEAR 2011
 
 
 



Wednesday, January 5, 2011

Kelebihan CD

Posted by :::sweetmama::: at 6:53 AM 0 comments
KELEBIHAN CLOTH DIAPERS 


1)      TAHAN LAMA
-          Beli sekali tahan 3 tahun. Memang JIMAT !!! Cloth Diaper, malahan boleh guna untuk adik  seterusnya.
2)      MATERIAL BERKUALITI
-          Lapisan luar CDs adalah PUL(polyurethane laminate) material yang buatkannya kalis air (waterproof) boleh mencegah pee BB melimpah.
-          Lapisan dalam CDs adalah microfleece material yang menyebabkan baby sentiasa kering.
-          Insert/soaker adalah 3 lapisan microfiber menjadikannya 5x lebih berkesan serapannya berbanding
3)      BEBAS RUAM LAMPIN
-          PENTING ! CDs ni memang TIADA campuran bahan kimia yang boleh menyebabkan ruam lampin seperti yang terdapat dalam disposable diaper. Jadi Baby Ma n Pa bebas ruam lampin.
4)      ONE SIZE ADJUSTABLE
-          SPECIAL! CDs ni dipanggil One Size kerana satu CDs boleh di adjust saiz dari saiz S,M dan L. So, memang boleh pakai lama dari baby Ma&Pa baru lahir hingga umur 3 atau 4 tahun.CDs ni kemas, selesa dan mudah dipakaikan sebabnya memang khas dibuat 2 sejenis saja: butang dan pelekat velcro. Tak macam Ma&Pa nak pakaikan lampin biasa nak kene ikat plastik.
5)      SELAMAT ALAM SEKITAR
-          Paling BEST juga, CDs ni banyak pilihan warna dan corak untuk koleksi baby2 Ma&Pa.SELAMATKAN ALAM SEKITAR! bayangkan selama ni Ma&Pa telah buang disposable diaper yangmengambil masa 300 - 500 tahun ! untuk dilupuskan.
-          Lebih dari 27 juta lampin pakai buang sampai ke tempat longgokan sampah di serata dunia.
-          Sehelai lampin pakai buang mengambil masa sehingga 500 tahun untuk mereput dengan sendirinya. Di rumah yang mempunyai anak kecil, lampin pakai buang menyumbang 50% dari keseluruhan sampah yang dikeluarkan dari rumah itu. Lampin pakai buang akan mencemarkan air dan menybabkan penyakit apabila terkumpul dengan banyaknya di tempat longgokan sampah.
-          Lampin pakai buang menggunakan banyak bahan mentah bagi menghasilkannya, termasuk pokok yang menghasilkan kertas, serta bahan kimia bagi menghasilkan plastic
6)      BAYI BOLEH BEZAKAN BASAH DAN KERING
-          Bayi yang menggunakan lampin kain juga akan lebih cepat 'menyedari' perbezaan antara basah dan kering. Menurut satu artikel di dalam Wall Street Journal, bayi yang memakai lampin pakai buang memakai lampin sehingga umur 36 hingga 42 bulan. Bagi bayi yang memakai lampin kain, masanya lebih singkat, iaitu sehingga setahun lebih awal.
7)      MUDAH UNTUK DIBASUH 
-          Cloth diapers ini mudah dibersihkan. tidak perlu bekerja kuat untuk dibersihkan. hanya perlu disental sedikit sahaja agar bau hilang dan tidak perlu diberus. 'Poo' jugak mudah dihilangkan dan tidak melekat pada cloth diapers. Warnanyer kekuningan itu juga mudah hilang dr cloth diapers. Ia juga boleh dibiarkan selama 3 hari jika ibu2 tidak ada masa untuk membasuh dan tidak mudah bertahi lalat. Yang paling mudah ia boleh di basuh menggunakan mesin basuh....MUDAHKAN!!!!!!!.
8)      JIMAT KOS 
-          LAMPIN PAKAI BUANG Anak anda menggunakan 7 lampin pakai-buang sehari pada kos RM0.60 setiap satu RM0.60 X 7=RM4.20 sehari RM4.20 X 365 hari=RM1533 setahun RM1533 X 3 = RM4599 untuk 3 tahun 
-          Jika anak anda pakai CD memang jimat..cube tgk calculation ni:
Sehelai lampin 3G: RM39 (paling murah untuk yang 1 insert) Beli 12 helai: 12 X RM 39 = RM468 Beli 24 helai: 24 X RM39 = RM936(lebih banyak lampin, lebih tahan lama kerana lambat lusuh)
Anda tidak perlu beli lagi seperti disposable diapers sbb dgn 12 helai ni boleh tahan smp bertahun2
CARA MENGGUNAKAN 1. Penggunaan kali pertama, CD dan Insert hendaklah dibasuh tanpa sabun. CD sekurangnya 2x manakala Insert sekurangnya 3x. Kenapa ? Membuang sisa kotoran pengilang dan menambah baik daya serapan fabrik terhadap cecair 2. Masukkan insert ke dalam pocket diaper dan selaraskan sz yang bersesuaian 3. Untuk penggunaan siang hari boleh gunakan sekeping insert, manakala malam ialah 2 insert. 1 insert boleh tahan 3-4 jam. Jadual berikut boleh dijadikan rujukan : 7-10 pg : 1 helai cd + 1 insert 10-1 tg : 1 helai cd + 1 insert 1-4 ptg : 1 helai cd + 1 insert 4-7 ptg : 1 helai cd + 1 insert 7-12 mlm : 1 helai cd + 2 insert 12-7 pg : 1 helai cd + 2 insert



ihsan drpd: ratuhati.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Form

PLEASE PLACE YOUR ODER HERE..
Name:
Mobile Number :
Email Address:
Address :
Item code :
Pyment Method :

Create a web form here
 

Little Hijjaz Wardrobe Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez